Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Koronavirus - immuniteetin vahvistaminen

Lisätty 08.03.2020

Kuten muissakin infektioissa avainasemassa on oma immuunivasteemme. Vahva immuunijärjestelmä ei ole sattuman tulos, vaan siihen voi vaikuttaa. Lääkärimme antaa vinkkejä mitä hän itse tekee.

Paras keino suojautua sairastumiselta on huolehtia oman immuunipuolustuksen hyvästä kunnosta.

 

Kysyimme lääkäriltämme Marjo Valoselta, miten hän suojaa itseään infektioilta:

-  Huolehdin riittävästä vitamiinien saannista, erityisesti D- ja C-vitamiineista.

-  D-vitamiinin saanti jää etenkin talvella liian pieneksi ja otan D-vitamiinilisää 100ug päivässä, C-vitamiinia vähintään 1000mg kahdesti päivässä

-  Huolehdin myös sinkin ja seleenin saannista, koska niillä on ratkaisevan tärkeä rooli immuunipuoluksessa

-  Syön runsaasti marjoja

-  Syön runsaasti hyviä rasvoja kuten oliiviöljyä, rasvaista kalaa

-  Vältän liiallista sokerin syöntiä, koska isot määrät sokeria voivat laskea vastustuskykyä jopa 50 prosenttia

-  Vältän keinotekoisia makeutusaineita. Tyydytän makeannälkäni mieluummin marjoilla tai stevia-uutteella

 

Vastustuskyvyn tueksi:

  • Takuna-uute (Cecropia strigosa) 30 tippaa kahdesti päivässä
  • Noni-uute (Morinda citrifolia) 30 tippaa kahdesti päivässä
  • Immoboost 1 kapseli aamuisin   (sisältää patentoitua 1,3/1,6 Beta-glukaania, C-vitamiinia, sinkkiä ja seleeniä)

 

Pidän myös huolta suoliston hyvästä bakteerikannasta (ruokavalio, kombucha, tarvittaessa probiootit). Itse asiassa tarkistan suolistoni bakteerikannan vähintään kerran vuodessa Mikrobiomi-testin avulla. Näin voin tarvittaessa korjata epätasapainotilat.